Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Hubo naar dit lopende jaar?
Voor 2024 zat in 2023 de complexiteit niet zozeer aan de omzetkant, maar vooral aan de kostenkant. En voor 2024 rekent Hubo op eenzelfde ontwikkeling als 2023. Algemeen manager Miriam de Bruin: “Het blijft nog steeds lastig. Zeker over de gestegen loonkosten maak ik me zorgen. Niet alleen vanwege de nieuwe cao voor de winkelmedewerkers van onze ondernemers, ook doordat de loonkosten in andere sector eveneens op alle exploitaties drukken.” Qua inflatie verwachten ze bij Hubo minder druk op de inkoopprijzen. “Maar de druk op het rendement zal in 2024 zeker blijven”, voorspelt De Bruin.
Zie ook de previews van
- Markus Pieters van Bauhaus: 'meer uit 2024 halen'
- Evert de Goede van Hornbach: 2024 'best goed'
- Miriam de Bruin van Hubo: '2024 blijft lastig'
- Joost de Beijer van Intergamma" 'groeiende markt'
- Hans Hortensius van KlusWijs: 'hogere omzet én hogere kosten'
- Corine Duchenne van Praxis: 'met beter tuinseizoen in de plus'
- Willie Dekens van Nicovij: 'matig 2024'
- Mark Brouwer van Comafin: 'P van Promotie steeds belangrijker'
- Rob van Prooijen van Concepts&Companies: 'wij kijken anders naar de markt'