Met alle grote retailers uit de doehetzelf-sector blikte MIX vooruit op 2024. Hoe kijken ze bij Comafin (o.a. Thuisin en Aanhuis.nl) naar dit lopende jaar?
Comafin-directeur Mark Brouwer ziet in 2024 de economie niet beter worden, maar is toch optimistisch. Met name vanuit de goede positie van de Comafin-formules en de aangesloten ondernemers. “Kijk, als er 90 klanten zijn en drie aanbieders kan iedereen daar goed van leven. Maar als er dan ineens nog maar 70 klanten zijn moeten wij ervoor zorgen dat wij nog steeds die 30 klanten of zelfs meer trekken. De P van promotie wordt dus veel belangrijker.” Met promotie bedoelt Brouwer niet ‘aanbiedingen’ zoals de term in bouwmarktland betekent. “Nee, de kortingknop gebruiken we zelden. Wij mikken op de totaalklant, die raam, wand, vloer wil aanpakken, misschien inclusief een maatwerkkast of een traprenovatie. Daar is prijs minder belangrijk. Dan gaat het om 365 dagen per jaar marketing, op allerlei gebieden, in alle lagen van de klantreis.”
Zie ook de previews van
- Markus Pieters van Bauhaus: 'meer uit 2024 halen'
- Evert de Goede van Hornbach: 2024 'best goed'
- Miriam de Bruin van Hubo: '2024 blijft lastig'
- Joost de Beijer van Intergamma" 'groeiende markt'
- Hans Hortensius van KlusWijs: 'hogere omzet én hogere kosten'
- Corine Duchenne van Praxis: 'met beter tuinseizoen in de plus'
- Willie Dekens van Nicovij: 'matig 2024'
- Mark Brouwer van Comafin: 'P van Promotie steeds belangrijker'
- Rob van Prooijen van Concepts&Companies: 'wij kijken anders naar de markt'